Tel: +421 903 240 801 | Email: info@anteaconsulting.sk

AKO VŠETKO STIHNÚŤ A NEZBLÁZNIŤ SA Z TOHO

Aj vy si často kladiete túto otázku? Verte, aj my! Preto sme oslovili odborníčku na time management a niekoľko úspešných žien s otázkou, ako zvládnuť kariéru-rodinu a mať pritom čas aj na vlastné koníčky. Myslíte, že sa do nedá? Čítajte!

Každý deň toho máme vyše hlavy a náš diár sa nafúknuť nedá. Musíme stíhať povinnosti v práci, potom utekať domov na druhú „šichtu“ a venovať sa rodine. Len ťažko si hľadáme čas na relax, šport a veci, ktoré nás bavia. Ak ste v tomto bludnom kruhu a neviete z neho vystúpiť, je čas robiť niečo INAK.

Chcete mať pod kontrolou svoj čas? „Čas má obrovskú hodnotu a iba my rozhodujeme, ako s ním nakladáme. Každý človek má denne k dispozícii 24 hodín, či už je to prezident alebo predavač. Je na každom z nás, čo za tých 24 hodín stihneme. Základom je zameriavať sa na VÝSLEDKY, nie na plnenie úloh. Stanovte si PRIORITY, nie splnenie všetkých úloh zo zoznamu. Dôležité je SÚSTREDIŤ sa na to, čo robíme a v pravidelných intervaloch striedať prácu s odpočinkom“, dodáva Jaroslava Vaculčiaková, trénerka, koučka a autorka VPS modelu plánovania času.

Zbavte sa týchto 7 chýb a budete úspešnejší, efektívnejší a spokojnejší:

 1. Začať deň vybavovaním e-mailov

Neplňte úlohy niekoho iného, ale svoje! Ak budete robiť, čo od vás chcú iní, nezostane vám čas na vaše úlohy a priority.

2. Najdôležitejšie úlohy si nechávať na koniec

Ak začínate s úlohami, ktoré vám pôjdu „od ruky“, môže ich byť toľko, že sa nedostanete k tým podstatným. Najdôležitejšie veci robte najskôr a venujte im vopred definovaný čas.

3. Nemať jasné priority

Potom sa stáva, že robíte iba to, čo vám prichádza a uniká vám to podstatné.

4. Sústrediť sa na plnenie úloh a nie na výsledky

Zamerajte sa na také aktivity, ktoré vám prinesú výsledky.

5. Robiť viac vecí naraz

Multitasking nefunguje. Podľa neurologických výskumov sa náš mozog nedokáže sústrediť v jednom okamihu na viac ako jednu aktivitu. Keď sa snažíme robiť viac vecí naraz, nerobíme nič poriadne.

6. Nemať čas na plánovanie času

Ľudia sú takí zaneprázdnení, že nemajú čas naplánovať si, čo budú robiť dnes, tento týždeň, tento mesiac. A už vôbec  nie nad tým, či to, čo robia, prináša očakávané výsledky.

7. Nechať sa vyrušovať

Človek je najviac efektívny, keď pracuje sústredene na jednej úlohe. Keď je mozog vyrušený, trvá mu 15 minút, kým sa dokáže znova sústrediť a koncentrovať? Aj na telefonovanie si  vyhraďte čas a nedvíhajte telefón vždy, keď zazvoní.

ČASOPIS LENNA, Máj 2017

Ako stihnúť viac za menej času? Keď chcete byť efektívnejší a stihnúť viac za menej času, prihláste sa na náš tréning...
Štítky:

Celodenný intenzívny tréning

“STRES MANAŽMENT "

Chcete lepšie zvládať a eliminovať stresové situácie?